World of Warcraft (WoW), jocul online de tip MMORPG lansat de Blizzard Entertainment în noiembrie 2004, sărbătoreşte 20 de ani de la debut, informează TechCrunch.
Considerat pionier al conexiunilor sociale digitale, WoW a dat utilizatorilor din întreaga lume un mediu virtual în care să interacţioneze cu prieteni şi necunoscuţi, anticipând, astfel, reţelele de socializare moderne.
Modelul de afaceri, bazat pe abonamente lunare şi achiziţii în joc, a generat miliarde de dolari pentru Blizzard, stabilind un precedent pentru viitoarele platforme online. Jucătorii puteau cumpăra animale de companie şi mijloace de transport virtuale, un concept care a deschis calea pentru microtranzacţiile din industria jocurilor.
Impactul cultural al WoW depăşeşte, însă, graniţele gamingului. Jocul a dat naştere unor meme celebre, a atras fani din rândul vedetelor şi chiar a inspirat studii epidemiologice. Spre exemplu, un anume incident din joc, în care o boală fictivă s-a răspândit necontrolat, a fost ulterior analizat pentru a fi înţeleasă dinamica epidemiilor din lumea reală.